Sunday, 21 April 2019

Sekejap je dah Nisfu Syaaban

Alhamdulillah...masih dipanjangkan umur kita hingga ke saat ini
dah masuk 15 Syaaban pun....bermakna tak lama lagi je nak melangkah ke bulan Ramadhan.
Ya Allah panjangkan umur kami agar dapat bertemu bulan Ramadhan tahun ini.


Monday, 25 February 2019

Jangan disempitkan makna rezeki

Ramai sangat yang belum tahu hakikat rezeki yang sebenar.

Sihat itu rezeki, bangun pagi boleh melihat boleh bercakap boleh berjalan itu rezeki.

Tapi,

Ramai yang rasa rezeki tu hanya duit semata².

Cuba bayangkan,

Bangun pagi tetiba bukak mata gelap gelita tak boleh nak tgk dah insan kesayangan sedih kan😢

Tapi kalau waktu tu baru kita nak faham rezeki tu merangkumi semua nikmat yang kita dapat ia hanya sia².

So mulai hari ini belajar bersyukur.

Sebab Allah dah janji bila kau bersyukur aku akan tambah lagi.

Faham ke faham?

-Ibu hana