Friday, 26 November 2010

Aaaachhheeeew......Sakit itu kifarah dosa

Mlm td DeQdEq dok bersin beberapa kali.....igt bersin biasa ja kot....tp bangun pagi nih, OH my Gucci....hehhee...sakit tekak la....jadi apa tandanya?
 
Nih jawabnya mcm nak selsema ja....tanda-tanda awal sudah menjelmakan diri....bersin dan sakit tekak. Dah lama juga DeQdEq tak selsema ni....emmm....mgkn sbb dah lama sgt, sbb tu Allah nk bagi sakit sikit...."sakit tu kan kifarah dosa".


DeQdEq igt lagi kata-kata ni mmg 'popular' kt bilik sakit waktu kat asrama dulu...tambah2 bila pakat dok sibuk nak hias asrama utk pertandingan 'Asrama 5 Bintang'.
 
Turun-temurun kata-kata nih mst jadi hiasan la...sama ada guna yang lama atau yang kreatif lagi mesti buat baru sebab nak hias bilik sakit Dah tu bukan setakat asrama puteri ja, asrama putera pun sama gak....tp takde la secantik asrama puteri, mst x leh lawan kitaorg punya...asrama puteri mst la kena lagi cantik kan....hehhehe

Waktu batch DeQdEq la mmg paling best....DeQdEq kt sekolah dulu ada geng.....jangan xtau, ganazzz juga siap ada geng....geng kitaorg dinamakan SBG-14....
 
Haaa...apa tu SBG-14,adala....rahsia...blum masa lagi nak habaq kt semua apa tu SBG-14...heheehe...dlm geng kami ni, ada 14 orang, tu yg SBG-14. Dah tu ada lagi geng lain....yang paling glemer tentula Geng Bawal..x gitu girlzzzzzzz.

 
 
Dalam 14 orang nih, 4 orang bertuah dan sengal terpilih la menjadi pengawas. Bila dah jadi pengawas, kita dibahagikan ikut "lujnah" masing-masing. Lujnah tu kiranya macam apa ek? Bahagian atau department kot klu kat pejabat.
 
DeQdEq termasuk dalam Lujnah Kebajikan.Caya tak.....DeQdEq jadi pembantu kepada Cik Farhana atau pa-an, dia la ketua lujnah kebajikan. Bila dah nak buat kerja....kitaorang ni mengangkut la semua geng nih.

 
 
Best plak bila ingat2 balik zaman sekolah nih....best bila dok asrama ni. Pengalaman mmg banyak sgt. Kalau hat yg nakal-nakal tu, lagi la banyak pengalaman sensasi.....hahahha...nanti DeQdEq nak cari la kawan2 sensasi DeQdEq nih.
 
Tambah2 yang slalu kena panggil dengan Cikgu Ramli kesayangan. Cikgu Ramli nih PK HEM kitaorang. Bila ada masa DeQdEq akan bongkarkan kisah-kisah terlampau zaman sekolah....hehehe....ada misi baru nih...

Emmm.....mana nak cari balik gambar-gambar geng ni ek....ada kt kampung rasanya. Nantila, bln 12 nih DeQdEq nak balik kampung....jadi nak selongkar balik gambar-gambar lama...hehehe...best..best...buat masa nih, tatap dulu gambar geng upin & ipin ni yer....







No comments:

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...