Monday, 22 November 2010

Kahwin...apa faktor korg dh boleh buat keputusan besar ni?


Sekarang ni dh msk cuti sekolah.....jadi berasak-asak la jemputan kahwin yg deqdeq terima.....dan minta maaf sgt buat kwn2 yg deqdeq x dpt nak hadir ke majlis bahagia korg....tuntutan kerja dan jarak yg agak jauh meyebabkan x dpt nak blk kedah dan hadiri majlis kahwin kawan2 ni...apa2 pun doa dan ucapan tahniah dari deqdeq agar korang bahagia dan sentiasa mendapat rahmat Allah sentiasa.....semoga tabah untuk menjalani kehidupan berumahtangga selepas ni....

Kahwin? mcm mana korang bleh buat keputusan ni yer....pertamanya mmg la kita x bleh nak tolak, bahawa dah sampai jodoh kalian...cuma kt cni deqdeq nk tau mcm mana korang dan pasangan mengambil keputusan utk mendirikan rumah tangga dan meninggalkan kehidupan bujang. Bukan apa, bila dh kawen, tanggungjawab masing2 akn bertambah...mcm mana persediaan kalian utk menghadapi semua nih....atau u ollz juz follow with the wind...hehhe...

Ntah la, bila org tanya deqdeq bila nk kawen, byk yg deqdeq fikir....takut sbnrnya nk kawen ni bila fikirkan psl tanggungjawab, kekukuhan ekonomi dan mcm2 la lagi....tp ramai yg ckp, kawen ni akn bertambah-tambah rezekinya....klu tgk ceramah Ustaz Mohd Kazim pn ckp mcm tu...Ini petikan apa yg Ustaz Kazim tulis, " Berkahwinlah Wahai lelaki dan perempuan bujang, jangan beri alasan duit tak cukup, jangan beri alasan kerja belum tetap, jangan bagi pelbagai alasan lagi..jika kamu bernafsu, berkahwinlah. Kerana rezeki Allah itu ada setelah kamu berkahwin...




















No comments:

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...