Wednesday, 24 November 2010

Kring...kring....telefon ayah hilang, ayah nak handphone baru....nak yang berat...


Kring....kring.....handphone deqdeq berbunyi.....klu deringan klasik mcm nih tak mak, mst ayah yg call......tgk kat handphone terpapar 'MAK' yg sdg calling......bila jawab fon...tgk2 ayah yg telefon rupanya.....

ayah: bila nak balik?

deqdeq: bulan 12 nnt br balik...awat?

ayah: brapa hari bulan tu?

deqdeq: dlm 12hb mcm tu la...

ayah: ni...handphone ayah dh hilang....

deqdeq: la....mcm mana boleh hilang....hilang kt mana?

ayah: xtau la, ayah tak perasan tercicir kt mana...ayah nk RM200 nak beli fon baru..ayah nak beli kt mana kt sini?

deqdeq: kt central square la kot....situ ada byk kedai handphone...

ayah: kat TESCO tu x bleh ka?

deqdeq: kt situ tak banyak....bagi kakak beli je la....

ayah: ish...lambat la nk tunggu bln 12...ayah nak kena pakai fon, penting nak telefon org nak buat keja....

deqdeq: klu ayah pi beli sendiri, takut kena tipu plak....

ayah: tu la....takut jg kena tipu...xpa la, kakak beli kt ayah, pastu kakak pos la kt ayah..

deqdeq: ok la, nnt weekend ni kakak pi beli....

ayah: beli yg berat2.....yg hilang tu ringan, tak terasa pun ada dlm poket ke tak....

deqdeq: ok2...nnt kakak tengok...

Macam tu la ayah deqdeq....mmg demand skit.....nak apa ja dia boleh order....hehehe...tak apa la....dulu waktu deqdeq kecik sampai la kt universiti, deqdeq yg dok minta itu ini dr ayah kan...tima kasih ayah.....kakak sayang ayah sgt2.....sekarang ni bila deqdeq dah keja, sampai la masa deqdeq plak yang bagi apa yang ayah n mak nak....btl tak?

Nak beli handphone apa ek? Nak yang berat...ada lg ker....semua handphone la ni semuanya dah canggih-manggih....semuanya kecik2 n ringan2....xapala....tunggula nnt pi survey.....dah tgk baru tau kan...



No comments:

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...