Tuesday, 7 December 2010

18SX ke lawak?

Bila jalan-jalan di malam hari, terjah sana terjah sini, mcm2 blog dan entry yang DeQdEq baca…maklumlah esk kan cuti sempena Awal Muharam, jadi leh la nak ber’blogwalking’ lama-lama skit…..bila ada jer idea nak tulis, DeQdEq terus la menulis sebelum hilang plak idea nya…

Bila terjumpa satu cerita nih, tak tau la nak kategorikan dalam kategori apa..18sx atau kelakar….Tajuknya ialah “Malam Pertama Untuk 4 Pengantin”. DeQdEq jumpa entry nih kat SkyCrewzNetwork. Tima kasihla….sebab citer nih buat DeQdEq tergelak di tgh2 malam nih…hahhahah…pandai betul pada sapa yang mencipta cerita nih….ada je idea korang kan…

Gambar: http://frenari.com/pengantin-baru/

Kisahnya begini:

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri. Satu hari mereka berpakat utk kahwinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman,Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor. Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, “nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah. Ceritakan macam mana honeymoon korang. Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup. Ringkas, padat dan cepat.” panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis ‘Standard Chartered’ . Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis “Besar, teguh dan peramah”.. Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis ‘Nescafe’. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis “Nikmatnya hingga ke titisan yang terakhir” Bahagialah Si Seri rupanya…

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis ‘KFC’. Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis ‘Hingga Menjilat Jari’… Bahagialah Si Murni rupanya… Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau.

Dua Minggu… tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya “AIR ASIA “. Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya.Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan itu…??

“7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON- STOP!!”

Sekian

hehhehe…DeQdEq cuma berkongsi…xtau la nak kategorikan apa yer….DeQdEq mmg asyik tergelak jer bila baca….AKorang rasa bleh masuk kategori apakah cerita ini…18PL ke, 18SG ke…yang pastinya bukan U la kot…hehehe

Nak citer lawak lagi?Klik kat link bawah nih yer….

Read more: http://www.skycrewz.net/blog/malam-pertama-untuk-4-pengantin-18sx/#ixzz17MXE3qPT

No comments:

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...