Wednesday, 5 January 2011

Apa tu Alexa Ranking? baru nak masuk 2 bulan blogging ranking blog DeQdEq di Alexa Rank ialah 943, 403 OK ke?

Hari ni jer dah dua entry DeQdEq baca pasal Alexa Ranking ni..satu dari Seri Bahasa dan satu lagi dari Bila Umar Berblogger.

Sebelum ni pun DeQdEq dah pernah baca pasal Alexa Rank ni…tapi macam pening-pening lalat lagi..heheeh…biasala DeQdEq ni blur skit…klu bab-bab yang teknikal sikit.

Bila mula register kat Alexa nih…seingat DeQdEq la..ranking DeQdEq ntah ke 1 juta berapa ntah….bila malam ni buka balik Alexa, tengok-tengok dah kurang dari 1 juta. Adakah ini petanda baik?

Ok ke tak kalau baru nak masuk 2 bulan DeQdEq menulis blog, ranking di Alexa adalah 943, 403….memang tak cukup hebat lagi kan…sebabnya DeQdEq ada terbaca juga sebelum nih yang mana kalau sesuatu blog tu bagus dan ramai yang singgah…ranking yang bagus adalah bawah dari 100,000…

Haaa….amik kau…DeQdEq jauh lagi la nak ke 100,000…tapi DeQdEq berbangga juga la dah berkurang dari 1 juta..hehhehehe

Nak tengok buktinya….

alexa ranking-crop 

 Alexa.com

Tapi masih banyak yang DeQdEq tak faham pasal Alexa Rank ni sebenarnya….macam mana nak tengok analis dia semua tu…huhuuuu…ada yang kata SEO pun berkait rapat gak dengan nak tingkatkan rank kat Alexa nih….waduh…pening sudah nih…

Apa-apa pun DeQdEq takkan berhenti belajar lagi pasal semua nih…semoga ilmu yang DeQdEq dapat, akan menjadikan DeQdEq blogger yang lebih baik dan dapat membantu kawan-kawan lain

No comments:

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...