Saturday, 19 February 2011

Jawapan yang dicari ialah ‘PEKNGA’

 

Tadi, DeQdEq minta korang teka nama makanan orang Kedah kat SINI kan….DeQdEq pun sebenarnya baru ja tau makanan ni dalam setahun dua ni…

Sebab tu la DeQdEq nak tanya korang juga…

Tak sangka rupanya, ramai yang tahu….hehehehe

 

Jawapan yang DeQdEq tunggu ialah Peknga…nama panggilan ni wujud sebab cara nak buat peknga kena tempek di belanga..jadi orang-orang tua kita panggilla peknga…Kreatif kan orang-orang lama ni….

 

Mereka yang telah menjawab dengan tepat ialah:

Yaya (apa nak bagi kat Yaya ye)

Noor Liana

zan-get-sue[change_the_world]

Budak Botak

Diba

 

Yang lain-lain tu, ada yang jawab betul juga…cumanya, jawapan mereka ni jawapan bahasa skema…atau jawapan bahasa…DeQdEq tunggukan jawapan dalam loghat Kedah…Mereka ini menjawab lempeng kelapa.

Soba

Hanya Aku

Anastasyea

Sunah Sakura

Mie

     

6 comments:

-hanyaaku- said...

camne nak sebutnye tu?!

1st time dengar eh baca nama tu.. hehee

Sunah Mohammad said...

ahaha~ tahniah kepada saya! :p

akak, Selera Sakura da release...:)

DeQdEq said...

@-hanyaaku-

hahhaha...sebut ja ikut ejaan tu...

DeQdEq said...

@Sunah Mohammad

heheheh...tahniah2...

selera sakura akan diterjah

Diba said...

btul kan peknga?? sedapnye...slurpp

DeQdEq said...

@Diba

a'ah....betulla peknga...tp nape lak slurp tu....dh mcm nak hirup kuah maggi...hehehehe

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...