Saturday, 19 February 2011

Sapa orang Kedah….hampa tau dak apa nama makanan ni? Kalau bukan orang Kedahpun boleh cuba

 

Untuk panaskan enjin DeQdEq sebelum mula nak merempit semula dalam menulis dan update entri..DeQdEq nak perkenalkan makanan orang Kedah ni.

Ada tak sapa-sapa yang tau apa makanan ni?

Tak kira korang orang utara atau orang Kedah ke, atau asal dari mana-mana pun boleh cuba teka….

 

Mat Gebu…..Mat Gebu tau tak makanan ni? heheheheh…boleh la nak derhakakan resepi yang sangat2 la mudah ini.

 

Kalau ada yang dapat teka…..ada habuan untuk anda..

 

DeQdEq bagi clue sikit:

Diperbuat daripada tepung gandum dan kelapa

 

P1011168

28 comments:

♥yaya budak suka embun♥ said...

yaya tau!! nama dia PEKNGA! hahaha

Noor Liana said...

peknga kan...ahahaha...betui ka dak taktau la eja dia

-hanyaaku- said...

lempeng??!!

ok! bukan.. _ _"

soba said...

sedap makan panas2..tp telupa plak nama apa..lempeng ka?

a n a s t a s y e a said...

lempeng kelapa la jawapannya..

Sunah Mohammad said...

lempeng kelapa! hahaha~ betul ke? :p

zan-get-sue[change_the_world] said...

peknga tempek di belanga~

mie said...

macam lempeng kelapa...
lupa plak panggilan dlm bahasa kedah...

Budak Botak said...

He3, peknga la nie...

Diba said...

ini bukan nmenya lempeng ke? tak tau lak mknn ni dr kedah. Kat tempat kami, kitaorg pggil lempeng @ pek nga @ pancake kalo moden sket..sedap tmbah ngan nyoq muda:)

DeQdEq said...

@♥yaya budak suka embun♥

cayalah....yaya org pertama yang jawab dan jawapannya tepat sekali...

DeQdEq said...

@Noor Liana

heheheh...mmg betui la tu...

DeQdEq said...

@-hanyaaku-

lempeng tu betul...tp deqdeq nak jawapan atau nama panggilan org kedah...

DeQdEq said...

@soba

mmg betoi tu...mkn panas2 mmg sedap...

lempeng tu nama skema....nama org kedah panggil lain...

DeQdEq said...

@a n a s t a s y e a

lempeng kelapa panggilan rasmi...ehhehe

org kedah ada panggilan lagi best...

DeQdEq said...

@Sunah Mohammad

sunah...lempeng kelapa panggilan org luar...org kedah panggil lain....

DeQdEq said...

@zan-get-sue[change_the_world]

tepat sekali...tapi ada org yg lebih pantas la dik...heheheeh

DeQdEq said...

@Budak Botak

x sangka deqdeq budak botak pun tau jawapannya...

budak botak pun org utara ka?

DeQdEq said...

@mie

apa la mie ni....boleh x igt plak apa org kedah panggil lempeng kelapa ni...

DeQdEq said...

@Diba

diba org mana...org kedah mmg panggil peknga...

lempeng tu kira nama rasmi atau dalam bahasa melayu...ehhehehe

Gadish Lollipop said...

peknga ?pelik nama tuh . tahu name dia lempeng jer . pagi tadi mom msk lempeng untk brkfst . :) deqdeq . tahu apam yang panjang2 tak ? haha . ta tau lah ape nama apam tu . biasa kat kedah je ad . sedap woo apam tu

DeQdEq said...

@Gadish Lollipop

lempeng tu mmg nama panggilan semua....tp kt kedah ada nama istimewa...tu yg panggil peknga....

apam lenggang ke yg gadish nak tau tu?

yahaya said...

ye peknga cicah dgn kuah gulai sedap laa..

DeQdEq said...

@yahaya

hehhee...betoi tu...sedap2 bila cicah dgn gulai...

zulkbo said...

salam..
tepung tempek ataih belanga
jadilah PEKNGA..HE HE..

bLaCk | maWaR said...

peknga tu sama la ngan lempeng..he3...

orang johor yang kembali ke kedah ^^

dan2 teringin aih..

Khairil said...

tempek atas belanga @ peknga...konfom chek oghang kedah...

Cik SHiNJU said...

Terliuq chek..ades... :P

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...