Sunday, 6 February 2011

Sekolah runtuh…haji bakhil meninggal sebab accident

 

DeQdEq menyaksikan dengan mata kepala sendiri tadi….ada satu sekolah ni, 1 blok daripadanya runtuh….sekolah tu berada dekat je dengan rumah DeQdEq.

Disebabkan DeQdEq tinggal di rumah flat tingkat 4, memang DeQdEq nampak la betul-betul macam mana bangunan sekolah tu runtuh. Lepas tu macam terdengar-dengar je ada suara kanak-kanak yang menjerit dan menangis ketakutan.

 

APa lagi…DeQdEq pun capai la kamera Olympus DeQdEq tu sebab nak pergi tengok tempat kejadian dan berniat untuk melaporkan dan bercerita dalam blog…

Waktu DeQdEq sampai, dah ramai sangat orang…pastu ramai yang bawa kamera DSLR sebab nak rakamkan peristiwa bangunan sekolah runtuh ni…termasuk la DeQdEq…

 

DeQdEq diarahkan ikut arah jalan yang ditetapkan…sebab waktu tu kat sekolah tu sebenarnya ada majlis. DeQdEq ingat lagi petugas waktu tu cakap “ Kalau nak menonton ikut sini, kalau nak makan ikut sini.”

Aik…pelik betulla…dalam keadaan cemas macam ni boleh plak nak menonton dan nak makan.

 

DeQdEq pilih untuk makan. Jadi jalanla ikut arah jalan tu menuju ke cafe rasanya….Lepas tu bila tengok makanan tak kena dengan selera…DeQdEq kata, tak apala..baik DeQdEq pi makan nasi goreng kat kedai makan tu lagi sedap…lagi kenyang.

Bila nak keluar dari cafe tu…nak tau DeQdEq jumpa sapa? DeQdEq jumpa pelakon Kamal Adli dan juga juga saper tah yang sorang lagi ni…selalu berlakon jadi Dato’….kalau tak silap nama dia Hafizuddin.

 

 

Ada pun gambar diorang nih berdua. DeQdEq jumpa diorang nih la…DeQdEq ingat lagi…Kamal Adli tu senyum kat DeQdEq….

 

Korang rasa cerita DeqdEq ni betul ke…macam tak logik pun ada kan….memang la, sebenarnya semua cerita di atas ni ialah mimpi DeQdEq tadi.

Bila dan mengantuk sangat…DeQdEq tidur la lepas solat Maghrib tadi…amik kau…mimpi ntah apa- apa je…bukan 1 mimpi…tapi 2 mimpi okey.

Satu lagi mimpi tu pasal Haji Bakhil meninggal sebab accident…hahhaha..mengarut je kan. Harap korang tak rasa tertipu dengan cerita DEQdEq ni…

 

Ntah apa agaknya yang dok pikiaq sampai mimpi mengarut kan…mungkin juga sebab teringat Dewan baru UiTM yang canggih dan cantik kot lepas baca kat SINI

 

Nak tau ke mimpi pasal Haji Bakhil meninggal sebab accident tu?

 

14 comments:

Sunah Mohammad said...

cet! mimpi rupenye!

Tasha said...

hahahaha....klakar la deqdeq ni. boleh tahan juga mimpi tu. mimpi I juma BA pun boleh tahan geli-geleman. LOL

http://natasha1987.blogspot.com/2011/01/mimpikan-ben-ashaari.html

azharr said...

memang jauh menyimpang...hehe

URY said...

uih...uih...uihh... mimpi rupanya yee...

Cma Shiema said...

heh heh..
terkejazzzz cma..
mimpi pelik2 sungguh hangpa ni..samelah ngan cik lekit tu..


ha..mesti tido x basuh kaki ni...
:p

fadhdeela said...

hahahaha wat suspen jer!!

Meh singgah: Kenangan Di Teknik Jasin!!

DeQdEq said...

@Sunah Mohammad

hehehe....tu la pasal...mimpi mengarut je

DeQdEq said...

@Tasha

tu la tasha...deqdeq pun pelik leh mimpi benda mengarut ni...yg tak tahan tu ttp dgn blog...

DeQdEq said...

@azharr

heheeh..rasa tertipu ke?

DeQdEq said...

@URY

a'ah...mimpi semata...mimpi yg sgt la mengarut

DeQdEq said...

@Cma Shiema

heheheh...tu la kan cma...mimpi mengarut betul...

tp ttp dgn blog...heheheh

DeQdEq said...

@fadhdeela

hehehhe....tertipu ke?

miss miera said...

baru nk pecaye ...
ngee ~.~

DeQdEq said...

@miss miera

hehhehe...tertipu ke?jgn marah ye

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...