Saturday, 9 April 2011

LELAKI…tolong jangan gunakan alasan ni kalau nak minta putus

 

Tadi baru je bergayut sakan dengan BFF DeQdEq…jadi banyak la yang kami bergosip…heheheh..

Kalau selalu hujung minggu macam ni kami mesti berdating punya, sebab BFF DeQdEq sekarang kat UKM dia sambung master…

Minggu ni DeQdEq tak tau lagi nak pegi ke tak UKM…jadi bergayut la dengan BFF DeQdEq ni…

 

Jadi, bila DeQdEq bersembang dengan kawan DeQdEq tadi dia ada ceritakan kisah salah seorang kawan DeQdEq waktu belajar kat UiTM dulu….

Bila di kampus ni, dah kebiasaannya mesti duk couple-couple kan…kiranya kawan DeQdEq yang sorang ni dah berkawan rapat dengan mamat sorang ni dari waktu kami diploma , kalau tak silap dalam tahun 2004/2005 macam tu.

Siap dah bawa jumpa famili masing-masing…kira dah tahap serius la…

 

Alih-alih kawan baik DeQdEq tadi bagitau yang diorang ni dah putus….Alasan mamat tu bagi memang tak boleh blah okey…

DeQdEq yang dengar ni memang rasa hangin satu badan sebabnya DeQdEq pernah alami sendiri…

 

Nak tahu apa alasan LELAKI tu bagi?

 

“ Maafla mak saya tak suka awak, jadi kita tak dapat nak teruskan hubungan ni”

“Maafla mak abang tak suka ayang, jadi kita tak dapat nak teruskan hubungan ni”

“Maafla mak papa tak suka mama, jadi kita tak dapat nak teruskan hubungan ni”

 

Tak tahula versi yang mana satu kan lelaki tu cakap…heheheh…tapi itu selalunya ayat orang bercinta kan…

 

Senang ja bagi alasan mak dia tak suka…padahal hampa dah berkawan lama…dah siap bawa jumpa keluarga semua….dah tu bagi alasan mak tak suka?

Kalau mak tu tak suka mesti la dari awal-awal lagi mak tu bagitahu kan…ni dah 5-6 tahun baru nak bagitahu tak suka…

 

Dasar lelaki….mesti dah ada perempuan lain la tu….pastu bagi alasan kononnya mak dia tak suka….yelah, bila bagi alasan mak tak suka, nampak la dia tak bersalah….

Gunakan alasan tu menampakkan dia anak yang soleh la konon….ALASAN semata…padahal mesti dah ada perempuan lain….

 

DeQdEq dah pernah alami sendiri…LELAKI memang mudah sangat bagi alasan….waktu nak berkawan dulu bukan main lagi mengayat perempuan…tapi bila nak putus senang-senang je….

 

11 comments:

AesyaZealous said...

ohoho betul tu deqdeq..alasan xleh terima

Kakkoii said...

huhu alasan paling bodo sekali...

sapa lelaki tu? meh ramai2 sunatkan die!

umUMRA said...

huhuhu..kawan pnh dpt alsan dia sket da nk mati..huhu,.sampai skang hidup..hampeh!!

Miss Ran said...

saba2 hehe

mengom betol jwpn tu..sian mak

tk pasl2

DeQdEq said...

@ AesyaZealous:

itu la pasal kn..cari la alasan munasabah skit

@ Kakkoii:

hehehehhe...nk sunatkan dia?

@ umUMRA:

uish....itu alasan mmg berani mati sbb dah doakan diri sendiri utk mati

@ Miss Ran:

hehehhe....mmg tak boleh blah klu lelaki mmc ni

nohfee said...

betol tu. lagi tak boleh bla, kalau alasan kata nak study. padahaaaalll.. pergh~~
nice entry !! =)

gEe said...

yg ni spesies nk tipu tp x pndai menipu..

Nadhirah Ahmad said...

alsn plg xle thn, jiran sakit. pe kes? xde kaitan. perghh

--as-- said...

nak cakap gini gak la--> abang..kiter putus, papa ayang tak suka abang!

aLieF si Muncung ManiS said...

lebih baek tak payah bercinta kalau asyik nam ptus je..huhuhuu...alasan pun alasan yg dah lapuk..adoi...

mesmerising_wan said...

header da siap!!! sorry sangat22 lambat>...

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...