Tuesday, 20 November 2012

Betapa besar tanggungjawab sebagai seorang MUSLIM

 

Assalamualaikum dan salam kebahagiaan buat pembaca,

Dua tiga hari ini kita semua di seluruh dunia begitu terkesan dengan apa yang menimpa saudara seagama kita di Palestin. Ramai yang ‘share’ status, picture di Facebook tentang Palestine, Save Gaza, boikot McD, boikot barangan Israel dan banyak lagi.

Alhamdulillah, ramai yang prihatin dan mempunyai perasaan belas, kasih dan simpati pada rakyat Palestine. Termasuk juga artis dan selebriti tanah air kita yang sama-sama melaungkan untuk membantu rakyat Palestine.

Salah seorangnya ialah pelakon,pelawak dan pengarah Afdlin Shauki. Di sini, deqdeq selitkan sedikit status yang dikongsikan Afdlin di Fanpage beliau….sangat-sangat terkesan di hati deqdeq.

“Aku teringat kawanku Farhash, yg pada hari tu baru pulang dari Gaza setelah dia beberapa rakyat Malaysia lain membantu mendirikan mesjid di sana dan dia kata perasaannya sangat tenang di sana, mereka di situ hidup cara islam sebenar katanya. mereka menjaga tetamu dgn sebaik-baiknya walau pun mereka hidup dalam penuh kesusahan, mereka akan cuba memberi yg terbaik kepada tetamu yg datang kerana islam dan datang untuk membantu. Sembahyang subuh kat sana kata beliau macam sembahyang jumaat penuhnya masjid kat sana.”

 

save gaza

 

Bila melihat keadaan yang menimpa saudara kita di Palestine ini dan deqdeq bandingkan dengan hidup deqdeq, Ya Allah, betapa bersyukurnya Allah mentakdirkan deqdeq lahir di bumi Malaysia yang aman.

Betapa besar ujian yang ditempuhi rakyat Palestine di sana, tidak kira dari kanak-kanak, wanita dan lelaki, semuanya berjiwa kental dan bersemangat untuk berjuang mempertahankan tanah Islam dan IMPIAN hidup mereka hanya satu untuk MATI SYAHID.

Hebat sungguh mereka…..biar mereka miskin harta, tetapi merekalah ORANG KAYA di akhirat kelak.

 

Pernah kita terfikir, kenapa Allah jadikan semua ini…ada hamba-Nya yang hidup di dunia bersenang lenang, ada pula yang hidupnya susah dari lahir hinggalah dijemputnya kembali.

Allah inginkan kita berfikir dan bersyukur dengan segala nikmat pemberian-Nya. Tapi, tidak berhenti setakat di situ sahaja. Masih banyak dan luas lagi tanggungjawab kita sebagai MANUSIA dan sebagai seorang MUSLIM terutamanya.

Jika dilihat, begitu banyak produk yang dihasilkan oleh Israel...bukan setakat boikot yang perlu kita buat...rupanya kita ni banyak bergantung terhadap produk-produk keluaran mereka.


Mari semua umat Islam, kita semua perlu bangkit dan jadilah usahawan yang mengeluarkan produk2 Muslim dan menjadi jutawan yang boleh menyalurkan sumbangan sebanyak mana diperlukan untuk mempertahankan ISLAM...seperti pada zaman Rasulullah SAW dahulu, sahabat sanggup mengorbankan seluruh harta benda mereka untuk menyebarkan dan mempertahankan agama ISLAM.

Yang tidak punya harta, tubuh badan dan nyawa mereka sanggup dipertaruhkan seperti mana saudara seagama kita di bumi Palestine sana.


Benar, lebih baik jadi JUTAWAN dari jadi MISKIN….. sebabnya bila kita KAYA dan banyak duit, kita ada banyak pilihan...


Pilihan untuk MENYUMBANGKAN WANG, MENDERMA dengan lebih banyak…tidaklah hanya sekeping not RM1 yang mampu dihulur setiap kali ada tabung derma.

Pilihan untuk majukan ekonomi ISLAM supaya tidak bergantung lagi pada orang bukan Islam....

Pilihan untuk keluarkan PRODUK buatan MUSLIM yang berkualiti dan lebih baik dari orang lain….serta banyak lagi PILIHAN yang kita boleh buat.


Besar tanggungjawab kita sebagai seorang MUSLIM...


Sebab itu lah Allah lahirkan kita ke muka bumi ni......Allah tidak jadikan MANUSIA dan JIN dengan sia-sia….

 

Allah Maha Besar dan Maha Mengetahui….

Saturday, 3 November 2012

Doa aku makbul, Allah sayang aku…benarkah begitu?

 

Assalamualaikum dan selamat berhujung minggu,

 

Hari ini, bila membaca perkongsian di Facebook oleh seorang kenalan, seorang Pakar Pelaburan Emas dan Perak, Faizal Yusof…terasa ingin berkongsi rasa di blog deqdeq. Maklumlah dah lama sangat deqdeq diam dan tak menulis.

Jadi, pagi Sabtu yang hening ini, di saat keseorangan…menulis dapat merangsang minda untuk lebih banyak berfikir.

 

Mari sama-sama kita hayati kisah ini dan menjadi peringatan kepada kita semua, insyaAllah.


Semoga bermanfaat untuk kita semua dan sebar-sebarkanlah.

Bercakap fasal doa saya teringat satu kisah yang sangat-sangat memberikan kesan dalam kehidupan saya.
Guru-guru saya di sekolah, semenjak sekolah rendah, sangat menerapkan doa.

Jadi, saya sudah dibiasakan dengan Solat Hajat, Solat Dhuha, Qiamullail, waktu-waktu doa yang mustajab seperti ketika hujan dan sebagainya agar saya rajin berdoa, dan agar doa saya makbul.

Jadi, apabila Allah anugerahkan saya kejayaan, saya sentiasa rasa, itu sebab saya doa dengan bersungguh-sungguh.
Namun satu cerita mengubah persepsi saya.

Cerita yang saya dengar itu begini:

Kisah berkenaan seorang abang dan seorang adik.Kedua-duanya adalah anak yatim lagi miskin.
Mereka tinggal di rumah pusaka tinggalan ibu bapa mereka. Kedua ibu bapa mereka adalah hamba ALLAH yang soleh. Kedua-dua anak dididik untuk bergantung harap dengan Allah SWT.

abang dan adik

Si abang, saban hari berdoa agar ALLAH mengubah nasib hidupnya. Dia meminta kepada ALLAH agar dipertemukan dengan isteri yang cantik lagi kaya. Dia meminta kepada ALLAH agar dirinya kaya-raya.

Si adik pula, seorang yang buta huruf. Tidak seperti abangnya, dia membaca doa pun dengan melihat kertas.
Sebelum bapanya mati, dia pernah meminta bapanya menulis sesuatu di atas kertas, dan kertas itu sering dipegangnya setiap kali berdoa.

Akhirnya, Allah mempertemukan seorang perempuan yang cantik lagi kaya dengan si abang. Perempuan itu jatuh hati kepadanya, lantas berkahwin. Si Abang seperti mendapat durian runtuh dan kehidupannya terus berubah. Dia keluar dari rumah pusaka, dan meninggalkan adiknya.
Si Abang akhirnya kaya-raya, malah terus kaya apabila dia memasuki medan bisnes. Dia sudah mula alpa pada ALLAH, melewat-lewatkan solat, jarang membaca Al-Quran, tapi tidak pernah lalai untuk meminta kekayaan daripada ALLAH. Kalau masuk dalam bab perniagaan, kekayaan dunia, maka berbondong-bondong doanya kepada ALLAH. Dan ajaibnya, Allah beri apa yang dia minta.
Si abang rasa dirinya istimewa.

Si adik pula, hidupnya tidak berubah.Dia masih seorang sederhana, dengan kelemahannya sebagai seorang buta huruf, dia hannya mendapat kerjaya sederhana, terus menjaga rumah pusaka. Si adik, juga rajin berdoa. Si abang tahu, si adik rajin berdoa.

Tapi Si Abang melihat, hidup adiknya tidak berubah-ubah.

Lantas satu hari, ketika Si Abang menziarahi adiknya, Si Abang berkata dengan sombong:“Kau kena berdoa kuat lagi.
Tengok aku, berdoa je ALLAH makbulkan. Kau ni tak cukup hampir dengan Allah ni. Berdoa pun masih tengok-tengok kertas.
Tak cukup hebat.”Si Adik tersenyum sahaja. Suka abangnya menegur kerana padanya, teguran abang amat bermakna.
Si Adik terus hidup sederhana, di dalam rumah pusaka, dengan doa melihat kertas saban hari, dan kehidupannya tetap tidak berubah.
Tidak menjadi kaya seperti abang.

Satu hari, Si Adik meninggal dunia. Ketika Si Abang mengemas-kemas rumah pusaka, dia berjumpa satu kertas. Kertas itu adalah kertas yang adiknya sering pegang ketika berdoa.

Si Abang menangis teresak-esak apabila membaca kertas kecil itu.

Kertas itu tertulis: “ Ya Allah, makbulkanlah segala doa abang aku”Masya-ALLAH…Si Abang mula membandingkan dirinya dengan adiknya.
Adiknya kekal taat kepada ALLAH dan tidak meringan-ringankan urusannya dengan ALLAH SWT.

Adiknya, sedikit pun tidak meminta dunia kepada ALLAH, malah tidak meminta apa-apa untuk dirinya. Tetapi adiknya meminta agar segala doa Si Abang dimakbulkan. Si Abang, tidak pernah sedikit pun mendoakan Si Adik. Si Abang mula nampak, rupanya, bukan doa dia yang makbul.
Tetapi doa adiknya telah diterima oleh ALLAH SWT, lantas segala doanya menjadi makbul.

Cerita ini meruntun hati saya, dan buat saya sentiasa berfikir panjang.

Kadang-kadang kita, apabila Allah realisasikan hajat kita, kita suka mengimbau usaha-usaha kita.

"Aku buat beginilah yang jadi begini."
"Doa aku makbul seh!"
"Aku ni memang Allah sayang.
Tengok, semua benda Allah bagi.Aku minta je pun."Tanpa sedar kita bongkak. Takabbur.

Sedangkan, kita tak tahu, mungkin yang makbul itu adalah doa ibu bapa kita, doa adik beradik kita dan orang di sekeling kita – Kredit kepada Azizan Osman

 

 

Memang benar kan, kita sebenarnya mudah lupa dan leka. Kadang-kadang kita rasakan segala kejayaan kita adalah hasil usaha dan doa kita sendiri. Sedangkan Allah yang Maha Pemurah yang memberikan segalanya. Dan juga mungkin doa orang-orang di sekeliling kita yang menyebabkan hidup kita berada di tahap sekarang.

Pesanan buat diri deqdeq sendiri, walau setinggi mana kejayaan dan kekayaan yang berada dalam tangan, semuanya hanyalah pinjaman dari Allah. Semuanya itu adalah milik DIA, DIA hanya pinjamkan kita untuk kita menguruskan dan mentadbirkan di dunia sesama manusia.

 

Hingga jumpa lagi.

Monday, 23 July 2012

Ucapan Puasa dari saya Nurdiyana Yaccob @ DeQ DeQ

 

Assalamualaikum,

Alhamdulillah hari ini kita masih diberi peluang untuk terus bernafas dan menjalankan ibadat terhadap Maha Suci Allah….hari ini telah masuk hari ke-3 kita berpuasa di Malaysia….

Rasanya belum terlambat untuk DeQdEq sampaikan ucapan puasa ini untuk anda semua yang sudi singgah dan jenguk blog DeQdEq…

 

Ucapan ini khas dari DeQdEq dan juga sahabat Jutawan DeQdEq iaitu Mohamad Nazri Daud.

 

 

 

Selamat berpuasa semua…bersama-sama kita tingkatkan keimanan dari hari ke hari agar kita ditempatkan bersama para solehin…AMinnnn

DeQdEq doakan buat mereka yang baca entri ini, anda semua dilimpahkan kekayaan,kejayaan,kesihatan, kebahagiaan dan keberkatan di dunia dan akhirat….Aminnnnn

Thursday, 8 March 2012

Bagaimana memulakan simpanan dan merancang kewangan anda?

 

KENAPA RAMAI YANG GAGAL MENYIMPAN?

KENAPA RAMAI YANG MENGHADAPI SITUASI GAJI CUKUP-CUKUP MAKAN?

KENAPA RAMAI MENGALAMI SINDROM GHBBH?

KENAPA ORANG KAYA BERTAMBAH-TAMBAH KAYA, TAPI ORANG MISKIN MASIH DI TAKUK LAMA?

 

 great consultant

DI MANAKAH SILAPNYA?

APA YANG PERLU DILAKUKAN?

BAGAIMANA NAK MULA MENYIMPAN?

 

JAWAPANNYA IALAH HANYA DENGAN M.E.S.T.I

Dengan formula M.E.S.T.I inilah ramai yang berjaya mengubah hidup mereka dari biasa-biasa ke LUAR BIASA.

Dari kosong simpanan, menjadi jutawan…..FROM ZERO TO MILLION

 

Berapa ramai yang nak tahu formula M.E.S.T.I utk kewangan anda?

Berapa ramai yang nak menjadi JUTAWAN?

 

Mudah sahaja……sertai kami di SEMINAR TRANSFORMASI TARIKAN WANG di Shah Alam (11 Mac 2012) dan di Alor Setar (17 Mac 2012)

Hanya langkah mudah…DAFTAR SEKARANG

SMS <NAMA PENUH> <NO TELEFON> <EMEL> ke 019-3780723

Wednesday, 8 February 2012

EJEN TIKET SEMINAR DIPERLUKAN SEGERA

 

Assalamualaikum dan Selamat Pagi…

Seperti yang sedia maklum….DeQdEq akan mengadakan “SEMINAR TRANSFORMASI TARIKAN WANG’ yang akan bermula di Kedah.

Oleh itu. sekarang ni, DeQdEq amat perlukan rakan niaga untuk menjadi ejen kepada syarikat kami bagi mengedarkan tiket-tiket seminar ini.

 

iklan ejen 1

Tugas sebagai ejen kami sangat mudah….hanya perlu menjual tiket-tiket kami yang serendah RM10* ini kepada orang ramai…agar orang ramai dapat hadir dan menuntut ilmu….

 

APA TUNGGU LAGI….SESIAPA YANG NAK BUAT DUIT LEBIH UNTUK BULAN FEBRUARI NI BOLEHLA HUBUNGI SAYA SEKARANG !!!!!!

 

FAST ACTION, FAST RESULT

Sunday, 5 February 2012

Salam Maulidur Rasul – Hidup menambah nilai kepada orang lain

Assalamualaikum dan Salam Maulidur Rasul

Masih melekat kuat dalam benak fikiran ini, sejak MENTOR DeQdEq mengatakan sesuatu yang pada DeQdEq sangat2 betul…..iaitu hidup adalah untuk menambah nilai kepada orang lain.

Jika kita hanya memikirkan diri sendiri tanpa menghiraukan orang lain, sebenarnya hidup kita tak berkembang…..

 

Pernah dengar hadis-hadis ni?

 

عن جابر قال : قال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « المؤمن يألف ويؤلف ، ولا خير فيمن لا يألف ، ولا يؤلف، وخير الناس أنفعهم للناس »

Diriwayatkan dari Jabir berkata,”Rasulullah saw bersabda,’Orang beriman itu bersikap ramah dan tidak ada kebaikan bagi seorang yang tidak bersikap ramah. Dan sebaik-baik manusia adalah orang yang paling bermanfaat bagi manusia.”

(HR. Thabrani dan Daruquthni)

 

Dari Ibnu Umar bahwa seorang lelaki mendatangi Nabi saw dan berkata,

”Wahai Rasulullah, siapakah orang yang paling diicintai Allah ? dan amal apakah yang paling dicintai Allah swt?” Rasulullah saw menjawab,”Orang yang paling dicintai Allah adalah orang yang paling bermanfaat buat manusia dan amal yang paling dicintai Allah adalah kebahagiaan yang engkau masukkan ke dalam diri seorang muslim atau engkau menghilangkan suatu kesulitan atau engkau melunasi utang atau menghilangkan kelaparan. Dan sesungguhnya aku berjalan bersama seorang saudaraku untuk (menuaikan) suatu kebutuhan lebih aku sukai daripada aku beritikaf di masjid ini—yaitu Masjid Madinah—selama satu bulan. Dan barangsiapa yang menghentikan amarahnya maka Allah akan menutupi kekurangannya dan barangsiapa menahan amarahnya padahal dirinya sanggup untuk melakukannya maka Allah akan memenuhi hatinya dengan harapan pada hari kiamat. Dan barangsiapa yang berjalan bersama saudaranya untuk (menunaikan) suatu keperluan sehingga tertunaikan (keperluan) itu maka Allah akan meneguhkan kakinya pada hari tidak bergemingnya kaki-kaki (hari perhitungan).”

(HR. Thabrani)

 

Sebenarnya telah lama Rasulullulah SAW berpesan kepada umatnya….hidup kita bukan hanya pada diri kita sendiri dan keluarga kita….kita perlu melihat di dalam skop yang lebih besar.

Kalau tak kenapa selalu dilaung-laungkan, berbakti kepada nusa, bangsa dan negara…..

 

Oleh sebab itu, di hari sambutan kelahiran insan mulia yang paling berpengaruh di muka bumi ini iaitu Nabi Muhammad SAW, junjungan besar….sama-sama kita renungi, apakah hidup kita selama hidup ini telah memberi manfaat dan menambah nilai kepada hidup orang lain.

Jika belum, masih belum terlambat untuk kita bertindak…

Untuk menambah nilai kepada orang lain tidak semestinya dalam bentuk wang…banyak lagi cara lain, tenaga, masa, ilmu dan juga simpati…

 

Bagi DeQdEq, setelah memahami kata-kata ini, dan kenapa kita dilahirkan di muka bumi ini, alhamdulillah sekurang-kurangnya, niat bekerja atau mencari client….telah bertukar, bukan setakat nak cari duit….tapi hidup aku nak menambah nilai hidup orang lain dengan menyampaikan ilmu kewangan yang aku tahu.

Tapi, dengan hanya berjumpa client, seorang demi seorang terasa macam lambat dan tak semua ilmu dapat dikongsikan kerana masa….

 

Jadi, disebabkan itu, maka lahirnya projek 2012 ini…..untuk memudahkan DeQdEq untuk menyampaikan ilmu kewangan dan menambah nilai lebih ramai orang lagi…..

 

Semoga, semuanya dipermudahkan….

 

Inilah dia projek 2012 kali ini….

diyana-profile02

 

Seminar TRANSFORMASI Tarikan Wang

Dimensi Baru 2012

 

Perkara yang anda akan pelajari adalah:

 

- Pelajari formula pengurusan wang orang kaya

- Pelajari rahsia bagaimana orang kaya menjadi lebih kaya dan kaya lagi

- Pelajari bagaimana untuk mengelakkan masalah “kebocoran wang”, iaitu duit senang masuk tapi senang keluar

- Pelajari teknik untuk mengaktifkan getaran tarikan wang

- Pelajari dan kenali potensi diri serta mengubah idea/ kelebihan diri menjadi mesin duit anda

 

Terbuka kepada semua…..bagi mereka yang berada di Utara tanah air….jangan lepaskan peluang ini……

Tuesday, 31 January 2012

Bukan “GAGAL”…cuma tersilap je

Masih ingat entri DeQdEq sebelum ni……‘Bangkit’ Dari Kegagalan. Bagaimana? Apa yang perlu aku lakukan

 

Waktu DeQdEq menulis entri tersebut, DeQdEq sememangnya buntu dan tak tahu apa nak buat lagi untuk majukan dan kembangkan bisnes DeQdEq.

 

Seminar tak henti-henti DeQdEq pegi, biar kena bayar beribu sekalipun DeQdEq sanggup sebab DeQdEq tahu, melabur untuk dapatkan ilmu tak rugi. Cuma hati menjadi ragu, apa silap aku, kenapa aku tak mendapat hasil macam orang lain yang dah berjaya?

 

DeQdEq cuba mengkaji di mana silapnya.

Akhirnya, tanggal 29 Januari 2012, hari Ahad yang lepas semua persoalan telah terjawab. Doa ini telah Allah makbulkan.

Memang benar kata salah seorang SIFU, iaitu Dr Niki Shuhada….untuk mencapai impian kita, kita hanya perlu minta pada yang SATU iaitu ALLAH. Dan bila kita meminta pada-NYA, ingat satu perkara iaitu LAW of GENDER yang mana bermaksud, ada perkara cepat, ada perkara yang lambat Allah berikan. Jadi, kita jangan pernah berhenti berdoa dan meminta dari-Nya.

 

Kita akan GAGAL jika kita berhenti meminta. Tapi, selagi kita sentiasa meminta, selagi itu kita akan mendapat apa yang kita kehendaki, cuma masa yang kita tak tahu bila, Allah lebih mengetahui masa yang sesuai untuk dikabulkan dan diberikan permintaan hamba-Nya.

Sebagai contoh, kalau kita inginkan anak, tapi belum dikurniakan rezeki, kita jangan berhenti berdoa dan memohon pada-Nya, sebab mungkin Allah tak kurniakan anak itu sekarang pada kita, kerana ada sebab-sebab yang tertentu,mungkin kita belum bersedia sebenarnya. Hanya DIA yang lebih tau…..tapi bila masanya dah sesuai….dengan sekelip mata rezeki itu akan datang tanpa diduga.

 

Jadi, jangan berhenti BERDOA selagi belum mendapat apa yang kita inginkan. Dan hati kena 100% yakin janji-Nya, bahawa DIA akan berikan dan makbulkan doa kita. Andai ada rasa was-was terbit ketika kita berdoa pada-NYA, memang susahla kita nak dapat apa yang kita hajatkan, sebab kita sendiri was-was dengan diri-NYA….mana mungkin DIA akan makbulkan hajat kita.

 

Berbalik pada kisah hari Ahad yang lepas, impian DeQdEq untuk gunakan segala eLMU yang diberikan oleh MENTOR DeQdEq, iaitu Dr Azizan Osman….guna eLMU untuk kembangkan bisnes UNIT TRUST DeQDeQ telah tercapai…

Akhirnya, Allah telah datangkan idea tanpa henti-henti pada DeQdEq….alhamdulillah…sekarang dah dalam langkah untuk melaksanakan idea-idea tersebut.

InsyaAllah, akan DeQdEq kongsikan di sini, bila semuanya telah berjalan lancar.

 

Nak tau apa SILAP yang DeQdEq buat sebelum ni, sampai tak dapat apa-apa yang DeQdEq inginkan?

Silapnya adalah:

1) Buat kerja separuh jalan. Orang yang berjaya akan sentiasa habiskan apa yang telah dia mulakan.

Macam DeQdEq sebelum ni, DeQdEq dah plan nak buat itu, nak buat ini…tapi semuanya separuh jalan…jadi mana hasilnya nak datang

 

2) DeQdEq tak bergaul dengan orang-orang yang dah berjaya. Bila Ahad lepas, berjumpa dengan kawan-kawan hebat yang dah berjaya, berbual dengan mereka…terus je idea datang tanpa henti-henti…

Bila kita berkawan dan bergaul dengan orang berjaya….nak tak nak kita pun terpaksa BERJAYA….

 

Setakat ini dahulu coretan untuk kali ini.

Semoga perkongsian ini dapat memberi manfaat pada anda yang membacanya.

Monday, 16 January 2012

‘Bangkit’ Dari Kegagalan. Bagaimana? Apa yang perlu aku lakukan

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Telah lama diri ini tidak menulis di dalam blog, tiba-tiba hari ini terasa ingin sangat meluahkan perasaan dan inginku lahirkan apa yang tersirat di dalam hati. Sekian lama rasa ini menjerut tangkai hati dan perasaanku ini…..

GAGAL? Aku gagal? Gagalkah aku untuk tahun 2011 yang lepas? Kini telah masuk tahun 2012….tapi kenapa masih belum nampak tanda-tanda episod hitam dalam hati ini akan pergi. Di manakah silapnya? Seminar demi seminar aku hadir demi mencari ilmu agar dapat meningkatkan tahap pembangunan diri ini. Tapi, hasilnya masih sama…..

Cuba renungkan ini Takrif Gagal : Orang Hebat VS Orang Biasa…..

 

gagal

 

Pilihan di tangan aku……untuk jadi orang hebat, orang yang luar biasa……aku perlu berfikir, bercakap, rasa dan bertindak seperti orang HEBAT…semua ini perlu selari….fikiran aku, kata-kata aku, perasaan aku dan juga tindakan aku perlu selari….perlu ikut apa yang orang HEBAT dan LUAR BIASA lakukan…barulah hasilnya akan datang…..inilah kata-kata MENTOR aku iaitu Dr Azizan Osman.

Memang benar, setelah diri ini ku amati, di mana silapnya, kenapa orang lain boleh berubah, boleh berjaya….kenapa aku tidak….puncanya dan silapnya adalah sebab ini…..fikiran,kata-kata,perasaan dan tindakan aku belum selari…….

Fikiran memang nak jadi orang hebat dan berjaya, kata-kata telah di ubah, sentiasa cuba bercakap yang positif, perasaan juga telah ditanam bagaimana rasanya menjadi orang hebat…cuma TINDAKAN yang masih belum menampakkan keselarian dengan yang lain….jadi memang la masih belum dapat hasilnya….

Untuk bertindak memang bukan mudah, tapi bila hanya memulakan dengan melakukan perubahan kecil, insyaAllah lebih mudah untuk kita melakukan perubahan yang lebih besar….

 

Artikel menarik pada hari ini dari iluvislam.com ……7 Perkara Yang Membuat Anda Bermotivasi Di Waktu Pagi

Ada isi-isi yang menarik dan sangat membantu…..MOTIVASI….kita perlu pastikan motivasi diri sentiasa tinggi supaya kita lakukan kerja setiap hari dengan cemerlang….

Mesti baca...hanya yang terbaik

There was an error in this gadget
There was an error in this gadget

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...